Idag tänker jag på min son

Min son ligger just nu på Akademiska sjukhuset  och kämpar
med morfindropp och en kind stor som en fotboll.
Han har gjort ett ingrepp i kinden där han har sitt hemangiom.
Ett hemangiom är en medfödd kärlmissbildning,
eller en godartad tumör bestående av för mycket blodkärl.
För fjorton år sedan trodde läkarna först att det var cancer.
Mitt liv föll i bitar för några månader.
Vi var på massor med utredningar både i Västerås och på Barnonkologen i Uppsala.
Dagen före julafton fick  vi reda på att det var ofarligt.
VILKEN JULKLAPP!
Det kändes överflödigt det året att köpa andra julklappar.

Under årens lopp har de försökt få bort denna missbildning.
Det har varit mycket trauman för sonen då han blev livrädd för allt
vad sprutor heter när han var liten.
Alla försök tills nu har varit förgäves

I våras fick vi en ny chans.
En världsledande läkare på området ville ta sig an min sons fall.
Man injicerar ren alkohol i kinden via ultraljud.
Alkoholen tar död på kärlen och de försvinner.

Idag är det andra gången han är där.
Kanske behövs det en gång till innan de har fått bort allt.¨
Nu ligger han i en sjukhussäng och jag är inte där.
Hans pappa är hos honom nu men
hur stor han än är så vill jag vara hos honom nu precis som när han var litenoch nyfödd.
Det var länge sedan jag bar honom i mina armar men han är fortfarande min lille son
i stunder då han är sjuk och hjälplös.
Vad vägde han?
Tretusentvåhundra någonting sedan fyra, fem och nu cirka 70 kilo.
Liten och tanig var han när han kom. Nu lång och gänglig.
På fredag löser jag av hans far.
Då är det min tur att ta hand om honom







Min son , Kreta 06

Kommentarer
Postat av: TT

Nej men oh!

Det har jag aldrig hört talas om, man lär sej något nytt varje dag, inte minst i bloggvärlden.

Hoppas verkligen att det ska gå bra, barnen kommer alltid att vara barn för en, hur långa och gamla dom än blir! :o)

Minns när min son hade fruktansvärd huvudvärk, hur rädd han var när dom skulle köra in honom i datortomografin, han var ca 10 år, men det visade sej vara migrän.

Kramar!

2008-11-05 @ 21:21:14
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon gumman!

Åh, det finns inget värre än när ens barn är sjukt och speciellt ligger på sjukhus.

Skönt att det vet vad det är och att de kan fixa det. Vetenskapen går som tur framåt.

Immorrn är du hos honom igen.

Styrkekramar





2008-11-06 @ 06:22:53
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du får en bra fredag.

Sköt om dig!

KRAM

2008-11-07 @ 07:26:42
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0