FÖDELSEDAG

Har precis firat min 43-årsdag.
Nu blev det ju inte så mycket firande då jag hade lagt in nattjobb före och efter.
Det började iallafall mysigt med att min man hade tänt en massa doftljus i hallen när jag kom hem igår morse.
Uppe i vardagsrummet hade han dukat frukost och satt en fin bukett på bordet.
I prestent fick jag ett välbehövligt regnställ.

Sov en stund, men har en sån förfärlig hosta så jag vaknade snart.
Efter en stund kom min goa mor och hade med sig tårtingredienser och mat.
Av mina stora barn så fick jag en fin schal och ett par örhängen.
Det var natuligtvis min dotter som hade shoppat.
Jag tror inte att min son har köpt en present på flera år.
Han förlitar sig helt att min dotter ska fixa presenter till oss föräldrar.
Har funderat om det är nå´t nedärvt det där att det alltid (nästan)
är vi kvinnor som fixar och donar med presenter.

Sitter nu här på jobbet med en röst som är lika med noll.
Som tur är så sover patienterna gott så jag slipper kommunicera så mycket med dem.
Snart kommer vargtimmen och då gäller det bara att hålla sig vaken.
Vi hörs


Kommentarer
Postat av: TT

Men grattis!! :o)

Så är det med söner, jag höll på svimma när min son spontant köpte en lampa jag ville ha när vi var på IKEA, men då hade han fyllt 25 och mognat!

Krya på dej!

2008-10-22 @ 09:20:09
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Anki N

Grattis i efterskott!!!! Vilken trevlig födelsedag de dina gav dig. Det är så mysigt när de ordnas lite för en, massa fina presenter klarar man sig utan, det är den där omtanken som värmer och ger mest tycker jag. Tjejer fixar present, ja nog är de så i de flesta fall, men våra luar fixar faktiskt sånt (de som är singel) dom har en i skaran de brukar skicka iväg på inköpsrunda...hummm...han går på det nästan jämt!!!



Ha en go onsdag!!

Återkommer en annan dag.



Anki



2008-10-22 @ 11:54:23
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Kristin

Grattis på födelsedagen! Synd bara att du fick fira med halsont. Hoppas du känner dig bättre snart - framför allt till tjejmiddan nästa vecka.

Nu ska jag anta utmaningen nedan!

2008-10-22 @ 20:36:08
URL: http://tovefrida.blogspot.com
Postat av: Kattis

Stort GRATTIS i efterskott!

Hoppas du mår bättre nu och hostan har lagt sig.

Ha det toppen.

KRAM

2008-10-23 @ 13:36:15
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu tänker jag vara en av de skitjobbiga människorna som reklamerar sig själva, men också en bra sida. Jag har aldrig någonsin blivit medlem på alla dessa gratissidor, för det är ändå bara bloggarna med många läsare som vinner på dem... Tills nu!



På GratisGenerationen kan alla vinna, och riktigt fina prylar dessutom. Hur enkelt som helst, tio poäng är ihoptjänade på några minuter. Och att värva folk har aldrig varit med simeplt!



So i'm telling you people, var sådär underbart söta och make my day genom att bli medlem från denna länk:
http://www.gratisgen.se/ref/95611

2008-10-23 @ 14:01:41
Postat av: Kattis

Hoppas allt är bra med dig!

Ha en skön kväll!

KRamen

2008-10-24 @ 18:49:34
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0