Grönt är skönt???




Ända sedan vi flyttade in i huset för fem år sedan så har vi förfasat oss över vår lilla ärtgröna toalett.
Inte bara väggarna är gröna utan även golvet.
När vi nu skulle renovera utrymmet bredvid funderade vi länge och väl vilken färg vi skulle välja.
Jag var länge inne på vitt (om ni läst min blogg förut så vet ni min förkärlek för den färgen)
Min man ville något annat.
Det är ju dessutom hans flickor som ska ha mest tillgång till utrymmet så jag kände att jag fick vara lite flexibel i mitt färgval den här gången.
Till slut så bestämde vi oss för en mild olivgrön färg. Till det ska vi ha ett fint draperi i guld och grönskimrande tyg.
Nu har jag tapetserat klart  och häromdagen när toadörren var öppen ser jag att färgen på tapeten har nästan samma färg som toaväggen.
Hur kunde det bli så???
Helt plötsligt så är inte toan så hemsk längre.
Fast jag funderar fortfarande på om jag inte ska måla toan vit...

Kommentarer
Postat av: TT

Vanans makt är stor!

Jag tycker ju det matchar fint precis som du säger men det blir säkert fräscht med vitt inne på toaletten, man kan ju pigga upp med gröna detaljer.

Vad kul att inreda ett helt hus!!

2008-10-09 @ 11:06:28
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hihihi, så det kan bli.

Hoppas du har en bra dag...din lediga dag.

Kramisar

2008-10-09 @ 15:10:57
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0