Lugn helg, ha ha

Trodde att den här helgen skulle bli lugn, men icke.
Jag har haft ett minst sagt hektiskt liv den senaste tiden.
Jobbat långvecka samt tagit extrapass två nätter. Dessutom har jag stressat med renoveringen av övervåningen då Fredriks tjejer är här i helgen. 
Det gick åt mycket svordomar när jag skulle tapetsera klart bl a bakom elementet. Jag slet och svettades länge och väl. När Fredrik senare kom hem och beskådade eländet (det blev bra efter tre omtapetseringar) så sa han att jag hade kunnat skruva bort elementfästena så hade det gått lättare!!!!????
Ja vad säger man då. Man lär sig av misstagen.

Fick sedan sent reda på i fredags eftermiddag att huset i helgen inte skulle bestå enbart av två barn från Stockholm utan av tre. Claras kompis ville följa med också. Fick sedan reda på när de kom hem att sällskapet även bestod av en hund av rasen Tibetansk spaniel. Så nu är vi sex plus en hund hela helgen. 
 Nu har de åkt in till stan för att hälsa på Farmor. Jag har fått det lugnt och skönt en stund. Skulle egentligen göra en massa nytta nu men fastnade istället här framför datorn. Ska snart göra ett ryck med listerna till det nytapetserade rummet. Men först ska jag nog ta lite fika och ...........
Det kommer en dag imorgon också






Kommentarer
Postat av: Kattis

Hallå!

Oj, blev lite mer än räknat, då är du värd att blogga och fika, självklart.

Du har ju varit så duktig.

Nja, jobbet löser sig nog inte, jag blir troligen varslad här snart och det blev man inte så glad över. Eller....

Men men , det löser sig alltid.

Ha en skön kväll....hihi

2008-10-04 @ 16:42:53
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0