Forever Young

Hoppas ni alla har haft en underbar påsk!
Vädret har ju inte tillåtit till att sitta inne och blogga precis. Jag har inte rört datorn på hela helgen, vilket faktiskt har varit ganska skönt.
De senaste helgerna har varit så trevliga.
Mycket umgänge med underbara gamla och nya vänner.
Har funderat på om det inte är på detta sätt man håller sig ung. Att ha det trevligt och umgås med varma och härliga människor. Jag vill gärna bli som de härliga männskor jag träffade för två veckor sedan på min svärsfars sjutiofemårsfest. Jag hade då två helt underbara åttio plus herrar till bordet. Den ena tränade två timmar på gymet fem dagar i veckan och solade solarium. Han tonade även håret brunt då han ville känna sig lite yngre. Ni skulle bara ha sett hans fru. Hon var sjuttiosex år och så vacker. Trodde inte att hon var en dag över sextio faktiskt, blev inte helt förvånad när jag senare fick höra att hon varit en av Sveriges högst betalda fotomodeller under femtiotalet. Vilken fart det var på festen. Vi "ungdomar" runt fyrtio orkade bara till klockan var tolv medan de övriga som närmade sig åttio höll ut till nästan halv tre.

Om ni tror att de som är äldre dansar till dansbandsmusik och lugnare tongångar så har ni totalt fel. På den här festen var det både reagge och ABBA som gällde. Hade det förekommit hårdrock så hade jag inte blivit förvånad över det heller.


Min bordsherre med fru

På söndagen efter festen så hämtade vi min äldsta dotter som varit och hälsat på Flaysan. Det var underbart att se Flay igen och kul att få träffa hennes föräldrar. Vi tog en tur in till Göteborg och käkade lunch innan vi  åkte vidare hem.
Hoppas att vi snart ser henne igen! Med henne blir man som barn på nytt med alla hennes galna upptåg.


Älskade Flay!

Förra helgen var i iväg till Brolles brorsa i Fagersta. Vi tog en promenad i solskenet i Högbyn, en numera nedlagt skidanläggning och for sedan hem till Berit och Errkki för att fika. Busbrorsorna hade fullt upp med varandra och var inte stilla mer än tio minuter tror jag. Det var en trött hund som senare under kvällen fraktades hem till sin korg.


Brolles brorsa Sture, ganska lika, men lite vildare..

HOPPAS ATT ER PÅSKHELG HAR VARIT EN HELG MED UNDERBARA MÖTEN MED HÄRLIGA MÄNNISKOR SOM FÅTT ER ATT KÄNNA ER UNGA.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vilken härlig fest det verkade vara.

Jag brukar vara den som går hem fördt, hihi.

Påken har varit skön.

Natti natti

2009-04-14 @ 22:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0