Busig hund och kräksjuk katt.

Scenario:
En något ålderstigen hundvakt, en trött nattarbetande matte, kräksjuk katt och busig hundvalp.

Drama:
Kommer hem tidigt på måndagsmorgonen efter en hel helgs nattjobb.
Tar med mig mamma hem för att hon ska passa hundvalpen medan jag sover.
Instruerar henne:
Ut med hunden så fort han visar tecken till kissnödighet, alltså efter mat, bus och sömn.
- Ja det fattar jag väl, säger min mamma.
-Jag har faktiskt haft hund...

Går och lägger mig och hör efter ca 1.5 timme att hon pratar med hunden konstant nere i köket.
Tänker, stackars hund, han kommer få hål i huvudet av allt tjat. Jag är dock är för trött för att gå och säga till att hon ska vara tyst. Hon borde väl bli tyst någon gång. ICKE!

Efter 3.5 timmars taskig sömn hör jag  att mamma kommer i trappan och frågar när jag ska gå upp??
- Tydligen nu, säger jag lite trött (och surt).

Under förmiddagen så har hon inte lyckats pricka in en enda gång när Brolle varit kissnödig. Enligt henne har han kissat tre gånger och bajsat en gång inne. Hmmmm

Nästa överraskning väntar när jag öppnar min äldsta dotters rum.
- Jag stängde in katten där för hunden jagade henne hela tiden, säger min mamma.
- Vad i h......., säger jag.
Katten har i rummet kräkst på tre ställen på golvet och på min dotters pall. Hon har även bajsat inomhus (brukar hon aldrig göra annars).
Det var bara att torka och skura.

- Jo förresten, säger min mamma, Brolle har kissat på Elias matta också, men jag har haft på lite vatten.
Ner i tvättstuga och stoppa in i maskinen.

Nu är frågan vad det är med katten. Hon har kräkts många gånger den senaste tiden. Har därför idag ringt till veterinären och fått nytt maskmedel utskrivet på recept. Jag har även fått rådet att byta foder. Hjälper inte det så får vi kanske åka och undersöka henne.
Funderar på om hon kanske kräks i protest mot vår nye familemedlem?

Sedan undrar jag hur det ska gå på torsdag?
Då ska mamma ha hand om båda barn och hund.  
Tar tio djupa och försöker att inte ta ut helveten i förskott.
Det går säkert bra.



Elvira 9 år.

Kommentarer
Postat av: TT

Men herre gud! Hur orkar du?

Hoppas verkligen att kaoset lägger sej och att katten blir bättre.

Vet inte om katter kan spy i protest men annat vet jag att dom kan göra.

2008-11-04 @ 21:10:12
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oppss..blev lite svettig där på slutet...hihi.

Många händelser.

Jag har just varit ute med mina hundar, var och en för sig, så det tar en stund med tre. Tränar min valp lite hårdare nu och har börjat på valpkurs. Fullt ös hedenhös.

Visst är de gott med de små djuren - så rara.



Anki

2008-11-05 @ 17:27:27
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0