Rått och romantiskt

Hon sa:
Jag vill inte ha nå´n Lamborghini.
Jag vill inte ha nå´n stor brilliant.
Inte leva i en film av Fellini.
Bo på Ritz är inte längre intressant.

Jag är trött på att gå ut med hunden med mina väninnor.
Allt dom pratar om är pengar o barn o sina stackars män.
Vad händer med alla vackra vilda kvinnor.
Alla tycks hamna i samma återvändsgränd.

Alla papper på banken har blåst sin kos.
Håll mig under månen, ge mig en ros.

Hon sa:
Jag vill inte ha några pengar längre.
De här kläderna det här sminket ingenting.
Bär mig bara till den där sängen.
Viska i mitt öra att du bara är min.

Alla drömmar jag hade ingen av de räckte ända fram
Kyss mina tårar kom ta mig i din famn.

Älska mig rått och romanstiskt.
Rym med mig på ett tåg till Paris
Älska mig rått och romantiskt.
Älska mig som eld och is.

Låt mig komma in i värmen igen.
Det är så kallt och dött där jag är.
Ta mig genom tunneln till solen.
Ta mig dit, så ska jag visa vem jag är

Text från "Xavante" , Ulf Lundell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0