17 år - vart tog tiden vägen


Idag fyller  DU, min första och största flicka 17 år.
Vart tog tiden vägen?
Jag minns det som igår hur lycklig jag var när jag fick se dig för första gången.
Jag ville så gärna att det skulle vara en flicka och till min stora glädje blev min önskan sann.
Anna Lovisa döptes du till, men du har många namn så som det blir på ett kärt barn
Ovi, Isa, Lovis och Lovan är några.
Säkert har du många fler bland dina vänner

"Slipping throug my fingers"

Den här underbara sången är till dig gumman.
Meryl Streep sjunger med ord som kunde vara tagna ur mitt hjärta.
Jag gråter varje gång när jag hör den. Både av sentimentala skäl och av de vackra greklandsbilderna.
Texten i sången påminner mig om den lilla flickan som jag en gång såg gå till skolan sin första dag med blå klänning och glugg mellan tänderna. Stolt och lycklig. Nu är du en fin och vacker tjej, en tjej med empati och kärlek för dina närmaste.
En tjej som jag ibland inte förstår mig på men älskar av hela mitt hjärta.
Vi har så många fina minnen tillsammans och jag vet att det kommer att bli flera.
Jag ser fram emot att få vara din mamma under din sista tonårstid och sedan som vuxen.
Jag älskar dig för allt vad du är och kommer att bli.
Ha en riktigt bra födelsedag!


Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Tårarna tränger fram även på mig... min lille kille fyller 17 om en dryg vecka...



Ha en fin fredag!

2009-02-13 @ 09:57:40
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Precis samma du... han slutar tidigt på fredagar, kom just hem, slängde i sig ett par mackor och så in på rummet.

Jaghar en dotter också, som snart fyller 15.



Ingen drink blir det för mig heller, jag skall jobba 14-21.30, och hela dagen i morgon. Vad jobbar du med?

2009-02-13 @ 12:05:49
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Precis som du gråter jag varje gång jag hör den låten. Tiden går alldeles för snabbt, mina tjejer är bara snart 1 år och snart 3 år men denna tiden har gått fort, alldeles för fort.

Ha en bra dag!

2009-02-17 @ 13:30:03
URL: http://cheeky.webblogg.se/cheeky
Postat av: Catrin

Älskar den filmen =)

2009-02-19 @ 17:07:23
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0