Härlig SPA-helg



I helgen har vi varit uppe i Tällberg i Dalarna.
Jag hade glömt hur otroligt vackert det är där uppe.
Min mamma fyllde 80 år så hon hade bjudit med sina nära och kära för att fira.
På fredagseftermiddagen inackorderade vi oss på Dalecarlia Hotel.
Ett hotell som ligger med otrolig utsikt över Siljan nästan högst upp i Tällberg.
Vi har ätit goda trerättersmiddagar och haft långa sköna promenader i de vackra omgivningarna.
Detta uppskattade även Brolle som naturligtvis fick följa med.
Han skötte sig exemplariskt för att vara på hotell första gången
Inga sönderbitna sladdar eller möbler. Han tuggade bara lite på toaborsten (urkk, han fick ingen gonattpuss sedan)

På lördagen tillbringade vi mest i hotellets SPA genom att simma i poolen och i bubbelpoolen.
Min äldsta dotter och jag hann även med ett pass på gymet.
På SPA avdelningen kunde man även beställa goda smooties och fräscha fruktfat att mumsa på medans man satt och tittade på utsikten över Siljan.
Min minsta dotter som älskar att bada hittade verkligen sitt paradis. Hon dök till och med i bubbelpoolen upp och ner. I början var vi oroliga att hon skulle drunkna då hon var under så länge men efter en liten stund tittade hon upp och kom med en av sina många härliga kommentarer
- Å här tittar jag upp...

På lördagskvällen samlades vi för att förfesta lite innne på mammas rum. Vi skålade i skumpa och jag hade plitat ihop ett tal som jag med tårar i ögonen höll för henne. Jag hade lite skrivkramp i början men det är märkligt vad bra man skriver efter ett glas vin.
Efter ännu en god middag så förflyttade vi oss till pianobaren och lyssande på en otroligt duktig kille som hette Erik.
Han kunde spela precis allt och vi önskade "My Way" med Frank Zinatra åt mamma.
Han spelade så bra så det var många som spontandansade framför pianot. Mest dansade en kvinna med en otrolig inlevelse. Vi blev helt förundrade att hon vågade släppa loss så inför alla. Helt plötsligt fick hon för sig att hon skulle dansa med min mamma. Jag vet inte om det var vinet men mamma följde glatt med och släppte loss ordentligt. Vi blev minst sagt förvånade att hon gjorde det. Min mamma är nämligen inte den spontana typen, hon brukar inte vilja dra till sig uppmärksamhet men det kanske är dags nu när hon blivit 80.  Det var så härligt att se henne dansa runt där framme. Jag tror inte att hon har dansat ett danssteg sedan pappa dog för tio år sedan.
Kvällen blev rätt sen så vi kom nog inte i säng förrens vid tvåtiden. Då var jag ganska trött och framförallt Tyra som hade somnat i Fredriks knä i pianobaren.

I morse var jag vaknade jag tidigt av att Brolle satt och tittade på mig med bedjande blick. Vi tog därför en lång promenad i omgivningarna. Jag älskar att komma till nya platser och utforska närmiljön. Framför allt så tittar jag på hus och drömmer om att flytta in. Uppe i Tällberg finns det gott om mysiga timrade hus med små bodar till.
Just nu så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att flytta dit och sitta på en verande och njuta av Siljans utsikt.
Pigga och med rimfrost i päls och hår kom vi tillbaka för att avnjuta en riktigt god hotellfrukost som verkligen innehöll allt. 

 Den här helgen var verkligen välbehövlig för min del då det som ni läst på bloggen varit tufft på jobbet.  Nu har jag laddat batterierna och är redo att möta vardagen igen.
Helgen var helt enkelt underbar och det ska inte gå tjugo år igen innan jag återkommer till vackra Tällberg.Kanske åker vi dit redan i sommar.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Det låter som en underbar helg. Vad härligt att din mammam kunde släppa loss sådär!



Vad jobbar du med? (Med tanke på ditt inlägg "slutet"...)

Trevlig blogg!

2009-02-01 @ 22:48:30
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Milla S

Du skriver så fint!

Vad härligt att ni fick en sån fin helg efter allt som varit...

Kram

2009-02-02 @ 10:19:15
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej och tack för de rara orden på min blogg.

Nu ska jag kolla runt lite på din här..

ha en fin dag

kram

Emma

2009-02-02 @ 11:01:34
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Anki N

Hej hoppas mitt tidigare inlägg idag här kom fram, man ser ju aldrig var som händer..tyvärr



Men NU har jag en utmaning till dig på min blogg, inget tvång men de vore kul om du vill



Anki N

2009-02-02 @ 15:29:49
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Sv: tack mammis! :)

det får du gärna!

kraam

2009-02-02 @ 17:32:32
URL: http://lovisahjartadanny.blogg.se/
Postat av: Kattis

Åh, vad härligt med en SPA-helg.

Hoppas du mår bra nu och att du har fått lite nya krafter.

Må gott och ha en skön kväll!

KRAM

Det är hotmailen som spökar för mig.

2009-02-02 @ 18:06:40
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: felicia

min älskade extramorsa!

just nu äter jag helt normalt, men hela november och december månad åt jag nästan ingenting :( var dum i huvvet. deppig.... men det är bra nu :D <3

2009-02-02 @ 18:15:04
URL: http://flajzan.blogg.se/
Postat av: TT

Gud så mysigt!!

Jag har aldrig varit där, måste nog åka dit i sommar och se mej omkring.

Vad mysigt att kunna umgås med släkten dessutom!

Kram!

2009-02-03 @ 11:34:08
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Kattis

HA en skön och fin dag!

Kram

2009-02-04 @ 09:10:03
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0