Sju sanningar om mig



Här kommer ännu en utmaning från TyraTok.
Jag ska skriva sju sanningar om mig själv.

Sanning nr 1
Jag är en otroligt sentimental person. Gråter väldigt lätt och ofta. Det räcker med att jag tittar på mina barn eller går ut i naturen. Jag gråter alltid när jag ser en sorglig (eller glad också för den delen) film. Jag gråter när någon idrottsman eller kvinna vinner. Hör jag en fin låt så gråter jag då med.

Sanning nr 2
Som motvikt till sanning nr 1 så är jag även en väldigt glad person. Jag får ofta höra: Hur orkar du vara så glad jämt?
För mig är svaret enkelt. Hur orkar man vara sur? Jag tycker att man alltid kan se något positivt i varje situation och finna mening även när livet känns tungt. Visst är jag ledsen och arg ibland men det går fort över.

Sanning nr 3
Jag är inredningstidningsberoende. Jag slukar alla inredningstidningar och drömmer om att själv ha tid att göra om mitt hem. Tyvärr så går inte ekvationen ihop med tre barn, två bonusbarn, hund och katt. Men ...jag drömmer vidare och målar en och en annan vägg ibland.

Sanning nr 4
Jag börjar gärna på saker men har svårt att avsluta någon då jag gärna vill börja på något nytt. Jag är en typisk ENFP person enligt Myers Briggs personlighetstest. Det är oss ENFP are du använder till att få ideér från. Ge oss en flaska vin och en kväll  tillsammans så kommer det flöda inovativa förslag från oss. Sedan sätter ni in målgörare som kan avsluta de fina ideérna åt oss. Min man är likadan. Detta innebär att vi har en massa avslutade projekt hemma.
Men, vi har nu bestämt oss för att vi inte får börja på nedervåningen förrens övervåningen är klar...DET är en stor utmaning och vi längtar redan efter på att börja på något nytt.

Sanning nr 5
Jag är bra på att känna in stämningar och hur människor mår. Jag försöker alltid att  bli bättre i min kommunikation med människor. Jag brukar säga att  vara en bra sjuksköterska tekniskt är inte svårt. Det som är svårt är att förstå och möta människor där de är.

Sanning nr 6
Jag är en otroligt nyfiken person. Både på gott och ont. Det goda med det är att jag skulle inte ha några sysselsättningsproblem om jag blev arbetslös. Det finns ju så mycket man kan göra. Min nyfikenhet kan också vara av ondo för jag kan inte låta bli att tjata på min familj om vad de har köpt in present ill mig när jag fyller år eller till jul.  Det har slutat med att de ibland har talat om det för att jag är så nyfiken.

Sanning nr 7
Jag ger mig in i saker utan att tänka ibland. Detta har gällt män, jobb och annat i mitt liv. Som ett ett exempel kan jag berätta att en kväll 1990. En kompis ringer till mig kl 22 och frågar om jag vill följa med  till Frankrike och träffa tigrar. Självklart säger jag. Det visade sig senare att det var första säsongen av" Fångarna på Fortet "och att jag skulle vara med i TV. Jag ångrar mig inte idag men min dåvarande man tycket inte att jag var riktigt klok. Åka iväg till Frankrike med folk som jag inte känner och inte veta vad jag ska göra.
Jag har åkt på många smällar men haft otroligt kul och lärt mig mycket.
Jag brukar säga "aldrig ångra det man gjort, utan det man inte gjorde"

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Fångarna på fortet... eh... Nu blir jag nyfiken! =) Var detinte kändisar med där... har jag missat något? Är du känd? Berätta mer!



Svar: Den har stått under sängen nästan ett år... men nu fick jag ett ryck och tog fram den. Funkar nog bra, när den används! ;)

2009-02-17 @ 14:20:35
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: TT

Haha, jag är också en ENFP-människa, och jag har sååå många oavslutade projekt så jag skulle behöva gå i pension nu för att hinna med! :o)

Men WOW, Har du varit på Fortet!??

2009-02-17 @ 17:39:27
URL: http://tyratok.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0