Slutet..

Så kom det oundvikliga.
Du tog ditt sista andetag klockan kvart över fyra i morse.
Hos dig fanns din familj.
Jag fanns också där och det var svårt.
Svårt att  vara en vän och  professionell.
Jag gjorde ett val. Jag kunde ha valt att stå utanför.
Men hur  svårt det än var så ville jag göra de sista minuterna bra för dig och dina anhöriga.
Ni var så tacksamma.
Tacksamma för att jag ville vara där för er och för att jag kunde förklara för er vad som hände.
Dina pojkar som hade det så svårt och kunde inte förstå och ta in att det var deras mamma som låg där blek och svårt tärd av sjukdom.

På vägen hem i bilen brast det.
Nu kunde jag äntligen tillåta mig att gråta.
Nu behövde jag inte vara stark och lugn.

Idag har livet varit extra tydligt och skarpt.
Jag har sett saker jag tidigare tagit för givna.
Jag har älskat mina barn och sett dem med ögon som hos en nyförälskad.
Jag har talat om hur mycket de betyder för mig och att jag önskar att vi ska få ha varandra länge till.
Vi har gråtit och kramats och varit närvarande.
På min promenad med hunden gick jag förbi blomsteraffären och köpte röda rosor till dom jag älskar mest
Rött för kärleken och livet


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Har en nära vän dött? Jag beklagar verkligen sorgen. Här får du en styrkekram av mig!

2009-01-23 @ 06:26:41
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Kristin

Många kramar till dig! Jag är övertygad om att din närvaro betydde mycket, även för dig själv.

Även jag ska köpa blommor till mina kära idag. Märkligt att det ibland krävs sorg för att vi ska komma ihåg nåt så enkelt som att uppskatta våra kära lite extra.

2009-01-23 @ 09:30:49
URL: http://tovefrida.blogspot.com
Postat av: Anki N

I den svåra stunden fanns du för din vän. Att alltid finnas för sina vänner både i lyckliga o sorgna ögonblick är bevis för stor och äkta vänskap.

Att se sina vänner lämna, försvinna, att känna tanken att aldrig mer finnas, en outhärlig smärta.

Sen att förstå, ta till sig vad man har, vad lycklig man är, att äns familj o barn finns där för att trösta, ta emot och finnas.

Livet är stort, döden är något vi inte redigt förstår. Något som nog skrämmer de flesta eftersom vi inte redigt vet.

Jag ser dig som en stor vän, en sann vän, din handling mot denna vän fick mig att förstå att du är en god o nära vän till den kvinna som just lämnat livet.



Anki N

2009-01-23 @ 11:14:47
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Kattis

En massa styrkekramar till dig.

Mer närvarande kanske man ska vara i livet. MAn tar förmycket förgivet och bara rusar på.

Här löser det sig snart tror jag , men detta kanske är min tid att bli lite mer närvarande.

Kramar



2009-01-23 @ 15:45:29
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du mår bra och att du får en fin helg med de dina.

KRAM

2009-01-24 @ 07:33:03
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0