Ett hjärta i taget

Freden börjar inte långt där borta

Freden börjar inte med att de andra lägger ner sina vapen.
Freden börjar inte med att alla de andra ändrar sig.

Freden den börjar här inne.







FRED UPPNÅS GENOM ATT TA ETT HJÄRTA I  SÄNDER

Börja med dig själv. Fortsätt med dina barn och din partner.

Fortsätt med andra människor som till synes slumpvis dyker upp - utsända på din resa i livet.

Världen förändras när jag ändrar uppfattning om världen.

Det jag kan förändra är hur jag uppfattar världen. Det jag kan förändra är hur jag uppfattar andra människor och hur jag uppfattar mig själv.

TA ETT HJÄRTA I TAGET. VÄRLDEN HAR FÖRÄNDRATS NÄR JAG HAR FÖRÄNDRATS.
DET ÄR VERKLIGEN HOPPFULLT

- Ur boken " Att växa genom möten" av Kay Pollak.

Kommentarer
Postat av: Anki N

Fin text o ger eftertanke. Hoppas eller jag tror mig känna att Du sakta men säkert mår bättre och bättre och börja acceptera ditt nya stig i livet. Det är ju trots allt så att man tar sig över enorma hinder och djupa hålor, fast man inte tror det.

Håller på dig o tänker på dig massor

Kramiz Anki N

2009-07-19 @ 19:22:48
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0