Vaknat

Jag SER och KÄNNER igen
Plötsligt upplever jag allt det vackra
Pionerna med sin doft och fantastiska blommor
Sjön som ligger spegelblank och tyst på kvällen.
Min dotters härliga skratt när vi badar.
Lyckan över mitt lilla under som kramar mig hårt med sina mjuka armar.

Något gick förlorat i våras, jag upplevde alrig livet fullt ut.
Såg aldrig syrenerna med sin doft och när jag äntligen vaknade upp ur mardrömmen och sträckte på mig  ochlyfte blicken upp mot gullregnet så såg jag att blombladen låg i stora drivor på terassen som gul snö.

Jag tar igen det nu
Jag känner åter glädjen över att vara jag.
Att jag faktiskt är bra som jag är.
Framför mig har jag en spännande resa att lära känna mig själv.
Lära känna Anna-Karin så som den jag är och faktiskt trivas i mitt eget sällskap
Jag har fortfarande en tro på kärleken att få dela livet med någon men just nu är den viktigast personen i mitt liv JAG.


Försjön, Hult i Småland, Foto: Anna-Karin

Kommentarer
Postat av: TT

Underbart att höra att du kommit så långt på vägen nu! Kram!

Ja, det stod en skylt om glas när vi kom men Tequila hade sprungit ner redan när jag såg den.

Jag försökte hålla kolla och det gick bra, ingen skar sej, tack och lov!

Kan man bada hundarna i Långsjön, finns det något bra ställe?

2009-07-02 @ 23:54:01
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Anna-karin; En klokare kvinna och så klarsynt som du är, får man leta länge efter!!! Ge mig bara en uns av din klokhet och jag kanske blir mer tillfreds?...

Kämpa på, du vet var jag finns om du behöver en fristad.

//Rebecca

2009-07-03 @ 20:55:10
URL: http://fammattsmyr-lyckan.blogspot.com
Postat av: Kristin

Du är ju bäst ju, den allra bästa - både för dig själv och för dina barn. Ta hand om dig. Vi finns här om du behöver stöd.

Stor, stor kraaaaaam!

2009-07-03 @ 22:24:38
URL: http://kajstradgard.blogspot.com
Postat av: Anki N

Skönt att läsa att du kommit igen lite, att du ser ljust o glatt på framtiden. Att lära känna sig själv fullt ut är en god sak. Känner man inte sig själv redigt har man svårt att på allvar lära känna någon annan heller.

Glädjs åt din återhämtning.

Hoppas solen lyser på dig oxå.

Kramiz anki N

2009-07-05 @ 13:59:39
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Helen Jansson

Vad glad jag är för din skull att du åter ser ljuset. Livet är kort, vi måste försöka leva den lilla tid vi har. Synd att vägen ska grusas för oss ibland. Men det kanska gör att vi njuter mer därefter? Finns här om du behöver mig, kram Helen

2009-07-05 @ 18:29:07
URL: http://dennadag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0