För den goda sakens skull

Jag bär sedan många år ett halsband från Barncancerfonden http://www.barncancerfonden.se/ med "Hope" ingraverat i hänget och när en vän till mig fick en son för drygt ett år sedan fick han en nalle från samma organisation.

Nallen Herman                      Hope-smycken

Nu har jag fått tips av en bloggare att på  http://www.bracy.se/bracysangels.php kan man varje månad hittar ni ett nytt känt ansikte som tillsammans med Bracy designar ett armband till förmån för livsviktiga organisationer.
Hela 25% av armbandens pris går direkt till dessa organisationer!





Själv är jag sugen på att köpa Lotta Greys hjärtarmband. Kanske köper jag även Mikalea de Ville´s armband till min dotter.
Avkastningen för Mikaelas armband går till organisationen Iris, för ofrivilligt barnlösa.

Jag kan erkänna att jag är svag för att ge bort pengar till välgörande ändamål. Ringer de och vill att jag ska skänka pengar till gatubarnen i Sydamerika så brukar jag sätta in några hundralappar och sitter det en glad speleman på stan med en hatt framför sig ger jag alltid några mynt. Vi kanske  tycker att vi inte har råd men jag anser att det är en prioriteringsfråga. Vi har alltid råd att skänka någonting. En krona är bättre än inget alls och kan göra skillnad. Att skänka pengar på ovanstående sätt kan ju annars vara ett sätt att shoppa "med gott samvete".
Har ni tips på fler ställen där man kan shoppa för den goda sakens skull?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0