Ge mig kraft

Jag borde väl njuta av vårsolen, men den är alltför avslöjande.
Avslöjande på alla skavanker i huset som väntar på att åtgärdas.
Den avslöjar alla lister som fattas och dammen som finns i hörnen.
Jag önskar att jag kunde strunta i allt och bara njuta av ljusare tiden.
Istället springer jag runt med Ajax i högst hugg och fejar,
resultatet blir  att allt blir halvgjort och jag blir ännu mer frustrerad och irriterad.
Irriterad över att jag curlar för resten av familjen och inte ställer krav.
Min minsta får skäll helt utan anledning och jag får dåligt samvete.

Vi gjorde ett försök att ta oss ut i solen idag.
Det första som hände var att Brolle blev biten av grannhunden i nosen, så istället
för den härliga promenad vi skulle ta fick vi springa iväg till apoteket och köpa Jodopax. Den som vi tänkt, härliga promenaden, gick åt till att jag gick och morrade över hundägare med små ettriga ouppfostrade terrier.

Nu sitter jag här och andas. Försöker ta det lugnt och inte tänka på allt som jag borde göra men som jag egentligen inte MÅSTE göra just nu. Försöker tänka positivt fast det är svårt. Jag önskar att jag kunde vara som min man som bara släpper allt när han kommer hem och sätter sig och spelar gitarr, eller som min dotter gör, går ut och lägger sig i vårsolen med hunden på trappan. Hoppas att Yogan ikväll kan ge mig ny kraft, annars får jag väl fortsätta andas...

INHALE...EXHALE



Solnedgång vid Försjön i småland, ett av mina smultronställen. Önskar att jag
var där just nu.

Kommentarer
Postat av: TT

Det eviga kvinno-gisslet, men jag har faktiskt släppt mycket av mina krav, i alla fall i veckorna.

Helgerna däremot kan man känna att man inte gör annat än städar och tvättar.

Fast jag gör mycket annat också så det kanske mest är en känsla...

Hoppas du hann vara ute i solen i alla fall och att Brolle mår bra! Kram!

2009-03-18 @ 15:37:44
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: ELLEN

Hundar som bits är inte riktiga hundar... Hoppas det blev bra sen!

Hej!

Hoppas du får en grym torsdag!

Vad ska du göra denna helg, några planer?

xoxo,

Ellen

www.ellensplats.blogg.se

2009-03-19 @ 17:25:08
URL: http://ellensplats.blogg.se/
Postat av: Emma

Försök att lära dig att vara i nuet. Mindfulness. Andas och landa. Livet är här och nu...inte sen...inte då...NJUUUT

kramar

Emma

2009-03-24 @ 09:42:05
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Anki N

Släpp dammtrasan i golvet - ut de e vår!!!

Ja om man kunde göra allt annat än städa o feja. Om det åtminstonde höll några veckor varje gång. Men de e bara drömmar. Jag får massor av städenergi när solen titta fram, när de e grått är de värre. Knepig är man.

Hoppas allt är bra med dig annas, ett tag sedan jag hälsade på.

Njut av dagen

Anki N

2009-03-25 @ 10:06:33
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

JA, på våren är det svårt att tycka att huset ser snyggt ut. Men det är desto trevligare att göra fint ute då, hihi.

Fast då vi har minusgrader fortfarande så har utetiden varit minimal.

Hoppas allt är väl med dig.

KRAM

2009-03-26 @ 06:59:29
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: wilma

Trött på att hitta sist till alla gratissidor då poänggränserna är löjligt höga och det är omöjligt att värva folk eftersom alla redan är medlemmar? Då är http://www.freestreet.se/?r=1545 sidan för dig!! Den går till på samma sätt som alla andra sidor, men eftersom den är ny och inte har så många medlemmar går det jättelätt att samla ihop poäng! På en vecka har jag redan fått ihop presentkort på 800!(300kr (770poäng) plus en extra bonus på 500kronor som ALLA med mer än 950 poäng innan sista april får!!Det har jag ALDRIG lyckats med på någon annan sida. Passa på och bli medlem du också innan alla andra hitar dit och det blir svårare! Dessutom hinner du ju vara med i utmaningen att få 500kronor extra i bonus

2009-03-26 @ 10:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0