Okey?

Ligger vaken...
Tänker, det är aldrig bra för sömnen.
Tankar som ilska och ouppklarade frågor dyker upp.
Det är DU mitt ex som stör denna sena timme.

Är det okey att inte  hämta sin dotter som du lovat?
Är det okey att sen heller inte höra av sig och meddela när du kommer bara för att Du behöver vara ifred och tänka?
Är  det okey att låta bli att höra av dig för att säga gonatt eller höra hur din femåriga dotter mår på över tre dagar?
Är det okey att heller inte ringa upp när hon har pratat in på din telefonsvarare.
Är det okey att skicka din dotter med meddelanden till mig bara för att du inte vill prata med mig?

Ska du strunta i vår lilla underbara precis som du gjort med dina stora tjejer bara för att du inte orkar med det livet själv, och kommer du att vilja ha det tillbaka när du har träffat någon ny som håller ihop dig och får ditt liv att fungera?
ELLER har du släppt henne nu för att du antagligen har träffat en ny kvinna som du delar ditt liv med och som får hålla ihop dig som jag gjorde?

Vad ska jag säga till henne när du inte kommer eller dyker upp?
Ska jag behöva se besvikelsen i hennes ögon?


I MIN VÄRLD är allt detta INTE OKEY.
I min värld tar man ansvar för sina känslor och låter dem inte gå ut över sina barn. Barnen ska aldrig bli budbärare mellan sina föräldrar.
I min värld går mina barn före allt annat, de är mitt allt, deras mående går före mitt men jag ser även till att jag själv mår bra på andra sätt.

Kommentarer
Postat av: TT

Ojoj, är det så här det har blivit, så satans tråkigt för dej och dottern.

Jag måste säga att du uttrycker allt så otroligt bra och du verkar ha kommit en bra bit på väg genom den här jobbiga perioden.

Kram!

2009-11-08 @ 15:18:16
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0