Bröllopsdag

Möja kyrka den 16 augusti 2005
Det var  bara han, jag och Tyra.
Till kyrkan kördes jag i en cykelkärra av märket "Cristianian bikes"
Han hade smyckat den med ängsblommor dagen till ära.
Ur kyrkoorgeln hördes  Åsa Jinders " Av längtan till dig".

"Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig,
för jag trodde att du fanns och väntade mig
Tänka alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött,
för att möta den vackraste männskan jag nånsin mött."


Efter vigeln skjutsade han mig och Tyra i cykelkärran  fem kilometer till Wikströms fisk där vi åt vår bröllopsmiddag.
När vi kom hem drack vi champagne i sängen och SMS.ade alla vår lycka.

Nu har det gått tre år sedan den dagen.
Tre inte helt smärtfria och sorglösa år. Efter snart nio år tillsammans tycker jag att jag känner dig lite bättre, men fortfarande finns det dagar då jag undrar vem du är? Hur du egenligen tänker ?

Du har ditt humör och jag mitt.  Vi har under dessa år försökt att sammanfoga två familjer.
Det har varit mycket smällande i dörrar, och höjda röster, men också mycket kärlek, skratt och en himlastormande lycka. Passion och många återföreningar. Vi har flyttat isär men flyttat ihop igen då vi förstått att vi inte kan leva utan varandra.

Det har varit en spännande resa och ingen dag har varit långtråkig. Jag har aldrig känt mig så älskad och vacker som med dig. Nu ser jag fram emot resten av livet tillsammans min älskling.




Kommentarer
Postat av: Stephanie

Grattis till er båda!:)<3

2008-08-14 @ 16:23:39
URL: http://heterstephanie.devote.se
Postat av: flaj

gud va ni är fina, ni passar så bra ihop :)

grattis! <3

2008-08-22 @ 17:02:28
URL: http://flajzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0