Min meditation

Min meditation är inte att sitta med korslagda ben.
Min meditation är inte att sitta tyst.
Det bästa sättet  att få ro i min hjärna är att springa.

Jag har sprungit bland apelsinträd i Israel,
på Washingtons trånga gator en lördagkväll (då jag även sprang vilse)
Jag har sprungit i Blekinges bokskogar och upp och ner för Österlens böljande kullar.
Jag har sprungit barfota på oräkneliga stränder
Jag har sprungit i morgondimman bland olivlundar i Grekland, där den enda jag mött varit en liten gubbe på åsna.
Jag har sprungit med min lilla dotter i joggingvagn och med mina stora barn i en vanlig vagn.

Ingen plats har varit bättre än den andra. Alla platser och stunder har haft sin speciella charm och karaktär.
Jag hoppas att mina ben bär mig länge till så att jag får fortsätta att uppleva världen springandes,
kanske får jag snart sällskap av min dotter...

Tyra på morgonjogg i Grekland

Kommentarer
Postat av: flaj

haha men käre du, du är inte ALLS blek, lägg av va med dedär skitsnacket ;)

haha. kram! <3

2008-08-22 @ 16:59:57
URL: http://flajzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0