Min vardag








Plocka ur diskmaskin
Göra frukost
Plocka i diskmaskin, sätta på den igen
Plocka undan sockor och leksaker som ligger slängda överallt,
Lunch; vad ska man hitta på idag som alla tycker om. Det får bli köttbullar.
Plocka ur diskmaskin och plocka i.
Ett berg av tvätt, fast jag har tvättat i en vecka nu..
Alltid någon som är hungrig och  mjölken är konstant slut, likaså toapappret. Till och med katten går efter  mig och mjauar hungrigt.
Det är omöjligt att hitta en vrå där det är lugn och ro. Går  till vårt sovrum för att finna  det barrikaderat av två tonårsbarn som tittar på " High school musical" på min dator,  i min säng  för att den är störst. 
Mitt i detta kaos tar jag mig iallafall tid till att ge mig ut och springa. Går sedan in med nya krafter till mer tvätt och disk. Hur kunde jag för några dagar sedan ens tänka på att få in en hund i allt detta?
Två dagar till är vi sju i familjen men på måndag är vi "bara" fem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0