Mor och dotter i stora sta´n

I måndags så begav jag om min stora dotter oss till Stockholm. Jag lite orolig för hur det skulle gå då jag dagen innan hade fått en sträckning i rumpan då jag hade lite spurtstrid med min son på löprundan. Det var bara att peta i sig värktabletter och se glad ut, för till Stockholm skulle vi om jag så skulle krypa runt.
Dagen började tidigt, vi tog bussen från Sura redan kl 07.30. Tåget gick sedan inte förrens kl 09.00. (En liten felläsning av mig i bussturlistan).
Vi hade så mysigt. Vi åkte först upp till Söders höjder och strosade i gränderna där uppe. Gick lite planlöst då vi inte hittar så bra, men hittade trots allt en del nya affärer som inte finns i Västerås. Vi (läs Lovan) hade stora förhoppningar att stöta på Danny, men tyvärr var han på annat håll den här dagen.
Vid ett så käkade vi lunch på restaurang "Muggen" på Götgatan. Lovan tog en "Muggensallad"  och jag en "SPA-sallad" med lax och valnötter, MUMS. Min sallad hade världens största brödskiva!!!!













Resten av dagen tillbringade vi i city. Men det var inte förrens sista timmen vi shoppade loss ordentligt.
Dagens köp blev jeans, nattlinne, underkläder och väska till Lovan och klänning och underkläder till mig.
Det var två väldigt trötta tjejer som blev hämtade av Fredrik och Tyra på stationen.
Kanske blir det Stockholm snart igen eller någon annan stad. Stockholm har så otroligt stort utbud och det ligger så spritt, så när man är där så springer man runt i de gamla vanliga affärerna.
Ett är i allafall klart, det blir en dag med bara vi snart igen.

Kommentarer
Postat av: flaj

KOM TILL GÖTEBORG, KOM TILL GÖTEBORG, JAG SÄGER DET IGEN KOM TILL GÖTEBORG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-08-22 @ 17:03:50
URL: http://flajzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0