Otålig!

Jag har hört bland mina vänner att man får jobba hela tiden när man är i Norge
Det stämmer inte.

Jag har hört att det ska vara ett lugnt och behagligt tempo med mycket personal
Det stämmer inte heller.

Jag har nu varit ledig i TVÅ DAGAR och telefonen är fortfarande tyst. Jag har i och för sig helgen inbokad men jag var så oerhört taggad att jobba när jag åkte hit så nu känns allt som ett stort antiklimax.

Det gör ju inte saken bättre av att jag är själv här och inte känner någon. Jag försöker fördriva tiden så gott det går. Solen skiner så det går ju bra att sola och bada Så brun kommer jag iallafall att vara efter min Norgevistelse. Läser mycket, är ute och joggar, går ner till hamnen och tittar på båtarna. För någon annan skulle detta kanske vara skönt men för mig som är van att ha minst tre barn, man och katt omring mig så känns livet just nu lite ödsligt.

Går en del på stan också och försöker låta bli att shoppa. Det finns roliga affärer här. Har sett så fina inredningsgrejer men bara tanken på att släpa hem ännu mer på tåget gör att jag snabbt springer ut därifrån.

Jag har iallafall köpt lite presenter till barnen och tre nya kuddfodral till soffan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0