Glöggfest

Igår var jag på glöggmingel med goda vänner.
Vi hade alla med oss lite godsaker.
Det bjöds på många läckerheter.
Hör här bara:
* Kaffe och glögg
* Snittar av alla det slag
* Små ostbitar med kryddor
* Baconlindade dadlar
* Fyllda tomater
* Pepparkakor med ädelost
* Knäck och olika sorters hemgjord choklad
* Pepparkakscheesecake
* Lussebullar.

På min lott låg att göra pepparkakor och knäck.
Hade egentligen tänkt göra lakritsknäck, men var i helskotta får man  tag på
salmiakarom och svart karamellfärg? Jag hittade det ingenstans där jag letade.
Pepparkakorna blev vanliga med en smak av citron.
Synd bara att jag inte visste att det finns så här roliga formar
Det hade varit en riktig "partyhöjare" antar jag.







"Pipparkaksformar" från Designtorget

Vi hade dock det jättetrevligt ändå. Trångt men mysigt med alla vuxna och ungar på liten yta.
Och hunden trivdes som fisken i vattnet med alla klappande händer.
Vi bestämde att detta får bli en återkommande tradition

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0