Julförberedelser

Igår så hade jag och min dotter lite julförberedelser
Vi bakade pepparkakor
.




Pepparkakorna blev bra, lite tjocka och mjuka bara.
Det är svårt när man är liten  att kavla tunt.
Jag hann även med en promenad ute på byn.
Var in till djuraffären och köpte en reflexväst till hunden.
Han syns så dåligt i mörkret när vi är ute och går.
Blev kvar där nästan en timme och pratade.
Det är väldigt lätt då affären är en verklig samlingspunkt för alla med djur.
Gick sedan förbi blomsteraffären där jag också var tvungen att stanna så att de fick gulla lite med Brolle. Som vanligt så kommer jag inte heller därifrån tomhänt då de har så mycket fint.Den här gången hittade jag en otroligt fin flergrenad julstjärna i vitt ( jag är ingen vän av rött )och en vit amaryllis. Hoppas nu att den sistnämnda kommer att slå ut lagom till jul.




På kvällen åkte min son och jag in till optikern för synkontroll.
Skolsköterskan tycker att han ser dåligt så det var lika bra att kolla.
Han hade dålig syn så det var bara att välja bågar vilket inte är det lättaste.
Inte blev det lättare av att det var två par för priset av ett.
Jag valde iallafall ett par diskreta och ett par svarta lite tuffare.
Sonen valde ett par Qvicksilver-bågar. Tuffa som bara den.
 Hoppas nu bara att han använder dem. Jag talar av egen erfarenhet då jag fick glasögon i samma ålder.
Nöjda och glada gick vi därifrån sjutusen kronor fattigare.

Kommentarer
Postat av: Anki N

Men, du har ju inte bara en jättesöt hund, du har ju en jättesöt dotter oxå!! Ja jag är väl ungefär lika glad i hundar som ungar, e väl därför jag har så många av varje..ler.



Optikern behöver jag också besöka, vet inte varför jag förtränger det varje dag.

Ang ditt inlägg på min blogg.

Vi hade faktiskt ett par som köpte en valp av oss där hon alltid önskat sig en svart Golden ((vilket inte finns mig veterligen) och han en Schäfer. Så det var överlyckliga när de fann våra valpar. Den tjejen de köpte ser faktiskt ut just som en svart Golden. Vi har ju kontakt med alla valpköparna då och då för att följa deras utveckling. Så skriver de till oss på mail, duktiga hundar!!

Till våren kommer alla tillbaka hem igen. Utom Bella hon bor i Boden, lite för långt. För valpträff.



De är fel på blogg.se idag, kommentarer blir inte synliga, men de sparas endå.



Tjillevipp Anki N

2008-12-02 @ 13:33:51
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: flay

tyra :) åååh saknar er!!!

hoppas jag kan titta upp till jul :) <3

2008-12-02 @ 16:22:42
URL: http://flajzan.blogg.se/
Postat av: TT

Mysigt! Saknar den tiden när ungarna var små och gillade att pyssla.

Ja, dom gillar fortfarande att pyssla, det sitter nog i generna men nu har dom kompisar och pojkvänner att pyssla med!

2008-12-02 @ 22:56:04
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0