Lycklig hundägare

Tänker på varje dag hur underbart det är att ha en hund.
Det ger så otroligt mycket.
Varje dag ser jag in i de bruna ögonen och får så mycket kärlek.
Det är så kul att träna den lille och se hur mycket han förstår.
När vi är ute går han lös och tittar mig uppmärksamt i ögonen hela tiden.
Han lyder när det kommer förbipasserande och andra hundar.
Inte förrens jag säger "varsågod " går han fram till främmande människor.
Jag slukar ivrig alla artiklar om hunduppfostran och vardagsträning.
Det är så roligt att ha en lydig och fin hund.
Igår hade vi bekanta hemma på fika och de förundrades över hur lugn han är.
Visst får han sina busryck men emellanåt är han hur lugn som helst.
Längtar verkligen efter tills han blir stor så att vi kan gå på riktiga långpromenader i skogen, eller att han får vara med mig och springa på spåret.Då behöver jag aldirg mer vara ensam på mina motionsrundor.

Snart kommer julen.
Vi har beslutat att inte ha någon julgran i år då den troligtvis kommer att ligga som drivved i ett hörn.
Brollle är nämligen pinntokig.
Vi kommer istället att ha en gren i taket.
Lättare att sköta och garanterat barrfritt.



Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh, lille söta.

Vad ni har fått en fin och duktig hund. Eller så är ni sååå duktiga uppfostrare, kanske både och.

Min lilla skulle säkert vara jätteduktig om vi hade haft den chansen, men vi fick ju en till hund som bhövde lite mer än vaöpen. Men hon är duktig, när hon vill.

Ha det gott!

Kram

2008-12-01 @ 12:53:37
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oh vad söt han är!!!

Man kan lära hunden att låta bli granen. Risken är nog större att han kissar på den o tror han är ute än att han biter i den..hihi.



Konstigt, idag har många skrivit om hundar. De har jag oxå, titta gärna in får du se vad du tycker om min lilla fråga.



Anki N

2008-12-01 @ 16:13:00
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det där var en riktig sötnos! Det är verkligen lycka att ha ett djur. TACK snälla du för kommentaren hos mig. Jag blev så otroligt glad över den! Stor KRAM till dig!

2008-12-02 @ 08:56:17
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0