Då var jag igång....

I mitt huvud surrar det ständigt tankar, från det jag  vaknar till ögonen faller ihop. Tänker tänker på livet, döden och på när jag ska finna den där inre harmonin som alla veckotidningar pratar om. Försöker leva livet långsamt men det är ju så mycket som är spännande och som jag är nyfiken på. Dagarna och timmarna räcker inte riktigt till. Har inte blivit klokare på den punkten fast jag passerat fyrtio.

Idag hade jag och min fyraåring planerat en riktig heldag i lekparken med fika och allt. Vädret ville annat. Vi hann precis in till biblioteket innan himlen öppnade sig.  Det blev bokläsande i soffan och hallonpaj istället. Sitter just nu och blickar ut över en regnvåt gata och det ser inte ut att vilja sluta regna. Den där planerade löpturen får vänta till imorgon då ska det visst bli finare väder..

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Anna-Karin, tack för dina ord. Jag ser fram emot att följa Dig!



Lycka till!



Kram, V

2008-07-21 @ 18:00:59
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: C

Vad roligt med en ny fräsch blogg! (Hittade dig via V). Att skriva av sig är väldigt skönt och bra. Och du verkar vara precis som jag, en tänkande och reflekterande person, ja - då är det skönt att få ventilera sig...



Lycka till med dina ord!



/C.

2008-07-21 @ 21:51:35
URL: http://patchouli.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0