RESFEBER






Jag ska åka till Norge.
Jag ska åka dit och jobba som sjuksköterska i Tönsberg, alldeles själv, utan min familj.
Just nu undrar jag vad jag har gett mig in på. Jag som alltid varit så modig, rest till Israel på Kibbutz när jag var nitton , tågluffat och båtluffat på egen hand.
 Men, det var ju tjugo år sedan och jag inser nu att jag har blivit fegare och bekvämare sedan dess.
Just nu är mitt största problem:
Finns det bredband på stället där jag bor?
Hur laddar jag min nya MP3 spelare (min son upplyser  att det "bara" är att stoppa i kontakten i datorn).
Vad är det för väder i Norge?

Får också oroväckande rapporter från en kollega som är i Norge just nu att jag måste tänka på vad jag säger. Vissa ord betyder inte alls likadant där som här. Hon gick de första dagarna och sa kudde om kudde. Det visade sig betyda pung på norska.
Mitt bemanningsföretag har varit så snälla att ge mig en norsk parlör . Jag tackar för det men undrar om jag inte dessutom skulle behöva en förteckning på ord jag bör undvika.

Jag återkommer snart med en rapport .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0