EMPATI -NOT

Jobbade extra en dagtur i söndags.
Rondande läkare ondgjorde sig över en gravt förståndshandikappad tjej
 och de problem han hade med hennes vård
Kunde inte förstå hennes mamma som la ner sin själ och gav henne all sin kärlek.

När läkaren ifråga kallade patienten "DET" brast det inom mig.
Jag påpekade bestämt att det absolut inte är OK att kalla en människa så.
Läkaren vidhöll fortfarande att han tyckte att det var en " DET".
Jag blev så förbannad.
Hade helst velat be läkaren fara och flyga, men för arbetsrons skull höll jag mig.
Istället blev det en avvikelserapport skickad till hans chef.
Som orsak skrev jag bristande empati och respekt för patienten och anhöriga.
Hoppas att han får ett långt samtal med henne.

Som tur är så finns det många underbara läkare

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon gumman!

Men himmel vilken tid du är uppe på.

Hoppas du hade jobbat och inte sitter uppe och bloggar vid den tiden.

Hoppas du snart får det lugnare.

Sparka den där läkaren på smalbenet. Bra att du skrev rapport om det. Tummen upp!

Ha det gott!

KRAMISAR

2008-10-21 @ 06:14:15
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: TT

Otroligt att man väljer ett sånt yrke om man inte har mer medkänsla och empati...

Strongt av dej att ryta i!!

2008-10-21 @ 08:13:55
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: TT

Hellu!

Jag har lämnat en utmaning till dej i min blogg från igår.

Besvara frågorna jag svarat på och utmana fyra nya!

Kramar

2008-10-21 @ 20:08:24
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0