Det kunde vara värre

Förra fredagen så var min äldsta dotter i Hallsta för att få en skymt av EMD som skulle spela på "En trappa upp".
Då hon inte har åldern inne för att komma in på krogen, så skulle hon och andra fans hänga utanför när de anlände. Det har ju hänt en hel del i Hallsta den senaste tiden så jag var lite orolig för henne. Vi bestämde därför att hon skulle ringa mig när hon ville åka hem, hur sent det än blev.

Jag jobbade kväll och när jag satt och rapporterade till nattsköterskan kom min kollega in och sa att jag hade samtal från dottern. Hon hade frågat om jag kunde ringa upp men enligt henne var det viktigt.  Med darrande hand tog jag luren och fick veta att hon bara ville ringa och tala om att det var hur lugnt som helst  i Hallsta och att jag inte behövde oroa mig.

På bussen hem från stan senare sitter jag framför två tjejer som pratar högt och ljudligt om att de fått öl av en äldre kille som de sedan skulle hem och bli fulla på. De tjejerna var i min dotters ålder.
Kommer på att det kanske är bäst att jag ringer och hör hur det går med dottern och för att kanske få veta en tid som jag ska hämta henne på.  Blir lite orolig över att hon inte svarar, men efter många samtal till olika personer får jag tag på kompisen Anna på hennes mobil. Det  visar sig att Lovisa hade lite dåligt batteri och därför stängt av mobilen. Får veta att EMD inte kommit än, men snart.

Hemma sitter jag och pratar med min man och min son. De kan inte förstå hur man kan åka till Hallsta och stå och hänga utanför en krog för att få träffa sina idoler i kanske tio minuter. Jag försöker förklara ,att det kan jag. Att man gör mycket tokiga saker i ungdomen och att jag kommer ihåg detta.

Berättar också om tjejerna på bussen och säger att jag är glad och tacksam över att min dotters fredags och lördagsnöje än så länge sträcker sig till att åka och titta efter EMD eller att träffa kompisar och blanda alkoholfri drinkar.
Jag är glad över att jag inte behöver hämta henne stupfull på någon fest eller i fyllecellen på polishuset. 
Jag är också glad över att hon och hennes fyra kompisar har lovat varandra att inte dricka alkohol förrens de är arton.
Pessimister säger då att de kommer hon aldrig hålla, vänta bara tills de börjar gymnasiet och får nya kompisar. Kanske  de inte kommer att hålla sitt löfte men varför ska jag oroa nu när allt är frid och fröjd.

Klockan tolv åker jag till Hallsta för att hämta henne. Hon har ännu inte ringt, men jag tänker att är hon inte redo att åka hem så får väl jag stå och hänga med fansen ett tag jag med.
När jag precis har kommit fram ringer hon. Jag går för att möta henne på baksidan av krogen. Där finns en lycklig dotter med några övriga fans. Hon är  lycklig över att fått träffat Danny och resten av EMD och för att Danny luktade så gott. Får en kram av Carrå som jag redan tycker att jag känner via bloggen och sedan åker vi hem.

Väl hemma tänker jag på hur lätt jag har det som tonårsmorsa och hur underbara båda mina stora ungar är.
Innan jag somnar tänker jag på att det kunde vara mycket värre.



Lovan med kompisar och älskling på Rockbjörnengalan i år.

Kommentarer
Postat av: carrå.

jättekul att träffa dig!! :)

2008-09-10 @ 15:19:29
URL: http://kattenwiskas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0