Det var den helgen

Det har varit en lugn och skön helg.
Lite pyssel med hemmet och lite trevlig samvaro.
Vi håller på med återskapandet av väggarna nu efter Snickar-Bengans framfart.
Inte en vägg är rak eller jämn. Det kommer att gå åt mycket spackel eller en mycket tjock tapet.
Jag tror att det blir det sistnämda då jag HATAR att spackla.
Egentligen hatar jag inte att spackla utan jag tycker att det är så jobbigt när det blir dammigt när väggarna ska slipas.
Till råga på allt fick jag reda på att det inte enbart räcker med att spackla väggarna. Vårat hus är ju från trettiotalet. Då gipsskivan ännu inte var uppfunnen. Det innebär att tretexskivan som sitter under våra tapteter sväller när dagens tapetklister kommer på, och då kommer tapeterna spricka fortare än kvickt. Därför har jag i veckan även fått måla väggarna med oljefärg, vilket inte luktar speciellt gott.

Tyra hade fullt hus här igår med  tre tjejkompisar vilket gjorde att vi fick lite tid till fortsatt pyssel med väggarna.
Fredrik tog sig först an väggarna med lite slipning. Han skulle sedan bättra på med lite oljefärg. För att inte få färg på sig så målade han i kalsonger och gula diskhandskar. Jag tog bort gamla tapeter.
Efter ett tag så märker jag att Fredrik är borta. Han är då nere och pratar med tjejerna som har blivit osams om något.
När han kommer upp så märker jag att han fortfarande går omkring i kalsongerna. Påpekar att det kanske inte är så lämplig klädsel då Tyras dagiskompis Hanna är  hemma hos oss för första gången.  kunde riktigt höra kommentaren när hon kom hem:
- Tyras pappa går omkring i kalsonger och diskhandskar hemma!!????
Helt naturligt, eller hur?




Idag söndag har vi bara latat oss och varit och haft trevligt med Fredriks jobbarkompis Katarina och hennes man Stefan.
De bor i Kvicksund och har precis byggt ut sitt hus med en våning till.  Vi var väldigt avundsjuka på vidunderliga utsikt över Mälaren. Till och  med från bastun hade man utsikt. SUCK!  Vill också ha!!
Katarinas och Stefans dotter Elsa och Tyra visade sig vara samma skrot och korn. Lekte tillsammans från sekund ett.

Nu sitter jag här i soffan och småflinar åt uppföljaren till Bridget Jones dagbok, jag i ena hörnet och Lovan i andra hörnet.
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0