Länge sedan jag skrev-mycket har hänt

Nu var det år och dagar sedan jag uppdaterade er på vad som hänt.
Det har varit mycket renoverande och jobbande på sista tiden. Våra två sista semesterveckor gick i stort sett åt till renovering och städning efter snickaren. Nu är iallfall taket klart och fönstren är isatta i både vardagsrum och övre hall. Det blev en otrolig skillnad. Istället för tre små rutor sitter nu enkelrutor överallt vilket gör att det blir ett otroligt ljusinsläpp. Det känns nästan som om grannarna har första parkett in tii vårt vardagsrum.

Har även jobbat i snart två veckor. Första veckan dag och sedan natt från och med i söndags
Innan sommaren så tog jag ett beslut. Jag  tycker att jag de senaste åren när Tyra har varit liten har jobbat alldeles för mycket. Småbarnasåren har bara flugit iväg och jag känner nu att jag vill njutal lite mer av henne och av min familj.
Jag har därför från och med den här veckan börjat jobba natt. Ska jobba 73% så jag kommer att få mycket mer tid hemma.

Detta har också gjort attt jag kan uppfylla en annan dröm, nämligen att köpa en hund.
Min galne man tingade på en valp på Arligos kennel. Vi trodde aldrig att vi skulle få någon då det var tre hanvalpar tingade före oss men det visade sig bli 10 hanhundar så vi har gott om valpar att välja på.
V. 43 kommer vår nya familjemedlem hem till oss. Han ska heta Brolle (Tyra har döpt honom redan)

Gå gärna in och titta på de små underverken på www. arligos.se/valpar/majas valpdagbok
Återkommer snart igen, måste sluta då min dotter håller på och river bort tapeten i vardagsrummet (den ska bort så småningom men inte riktigt än)

Kommentarer
Postat av: carrå.

ååh, tack själv för kramen!!

du är bra :)

2008-09-04 @ 10:28:13
URL: http://kattenwiskas.blogg.se/
Postat av: flaj

nemen gud vilka SÖTA hundar :D

ser fram emot att få träffa dom :)

puss

2008-09-04 @ 14:44:32
URL: http://flajzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0