Lampa

Så stod den då där.
Den perfekta lampan.
Lampan som jag letat efter och som skulle bli perfekt bredvid soffan i vårt nytapetserade vardagsrum.
När jag tittade på priset så fick jag en smärre chock!
2000:-,  var det verkligen värt det?
Jag räknade snabbt att om jag jobbar två extrapass på jobbet så kan jag köpa den, MEN ÄNDÅ 2000:-

Några dagar senare så är jag var jag på IKEA. Hittar där en nästan likadan men mycket billigare.
Nu är frågan, är det värt att lägga ner tvåtusen för en lampa?
Är MIO lampan verkligen värd sina nästan 1600 kronor mer?



BAROMETER Golv/ läslampaIKEAS LAMPA, 399:-


Hampton MIO lampa 1950:-

Kommentarer
Postat av: TT

Ja, inte vet jag om man blir lyckligare för att man vet att man har lagt ner så mycket pengar på en lampa.

För min del skulle IKEA-lampan gälla och så skulle jag göra något roligare för mellanskillnaden. :o)

Kram!

2009-04-16 @ 13:09:53
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Anki N

En del tycker ju det, en del inte. Personligen hade jag köpt den på Ika för att kunna byta den en dag med gott samvete om jag ville. Jag är lite ombytlig med inredning o sånt, så jag hade satsat på den billigare, de är trots allt ganska lika.

Kramiz o ha en bra dag

anki n

2009-04-17 @ 06:48:41
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hallå!

Oj, den avr lite knivig faktiskt.

MIO-lampan ser ju ett strå elegantare ut men för så mycket så skulle jag nog ta IKEAs.

Här hemma så jobbar vi, läs maken, extra för att köpa saker som vi vanligrn inte har råd med.

Så extrapengara går till nåt extra.

Så om du jobbar extra så är det för lampans skull. :D

KRAM

2009-04-17 @ 10:45:40
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0