PAUS

Jag tog en paus från mitt vanliga liv.
Jag var en gäst i en tillfällig värld.
Jag fick  tillfälle att förtränga mitt vanliga liv i över en vecka.
All sorg som varit inom mig den senaste tiden stannade av.
Jag flydde för att få vara någon annan, den jag själv väljer att vara.
Ingen frågade om min familj eller det som varit.
Det var skönt, skönt att bara vara där. Fokusera på något  nytt och få göra något jag är bra på.

Ibland behöver vi nog fly på ett eller annat sätt.
En del flyr genom nya relationer, shopping eller genom att resa ifrån något.
Jag har gjort det förstnämda förut nu gjorde jag det sistnämda.
Jag vet att man inte kan fly helt.
 Jag kan inte fly från mitt  inre mörker . Jag kan inte fylla det stora hål som finns inom mig nu med något annat. 
Så småningom kommer livet att komma ikapp mig och alla andra som inte stannar upp.
Jag kan inte trolla bort alla känslor som faktiskt måste få finnas och ta plats.


Nu är jag hemma och tar  tag i min verklighet igen.
Tankarna har kommit över mig.
Tankar över att det är mycket som väntar och ska tas tag i.
Försöker andas och försöker ta en sak i taget. Inte stressa upp mig.
Det är svårt när jag är tillbaka till minnen från det som varit och tillbaka till det liv som så drastiskt förändrats.

En stor trötthet har fallit över mig. Vill bara sova och vara för mig själv. Försöker tänka vilken sak som är viktigast att börja med. Har kommit fram till att det är mig själv. Att se till att jag mår bra och fungerar. Tids nog så löser sig det praktiska också.


Kommentarer
Postat av: TT

Tänk att allt blir som det blir, hur man än tänker och funderar, stressera och mår dåligt.

I slutänden blir det bra! Kram!

2009-08-11 @ 08:52:51
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Anki N

Ibland kan man fly tillfälligt från det vanliga, det ger o det tar. Hur mycket man än flyr kommer man alltid tillbaka till det man flydde från och måste bearbeta det för att en gång lägga det bakom sig. Livet sänder oss i dalar, på höjder och aldrig vet vi redigt vad som väntar runt hörnet. Den här pausen från verkligeheten har säkert gett dig ny energi, energi att gå vidare, bearbeta och en dag lägga allt bakom dig för att börja på nytt. Hur mörkt den än må vara så kommer alltid ljuset tillbaka.

Tänker på dig

Kramiz Anki N

2009-08-12 @ 11:02:28
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Anki tänker på Dig

Ibland kan man fly tillfälligt från det vanliga, det ger o det tar. Hur mycket man än flyr kommer man alltid tillbaka till det man flydde från och måste bearbeta det för att en gång lägga det bakom sig. Livet sänder oss i dalar, på höjder och aldrig vet vi redigt vad som väntar runt hörnet. Den här pausen från verkligeheten har säkert gett dig ny energi, energi att gå vidare, bearbeta och en dag lägga allt bakom dig för att börja på nytt. Hur mörkt den än må vara så kommer alltid ljuset tillbaka.

Tänker på dig

Kramiz Anki N

2009-08-12 @ 11:03:42
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0