Farväl, vinterpromenad och Åsby trädgård

Idag gick jag upp tidigt fast det var lördag.
Det tog emot men när jag väl är uppe tycker jag att det är underbart att ha en hel lång dag framför sig.
Min dotter skulle skjutsas till tågstationen för att hinna med ett tåg till stan som gick 7.22.
Hon skulle sedan bege sig till Jönköping till sin kompis Lovisa.
Min modiga tjej, 17 år gammal åker hon iväg till en tjej som hon bara träffat några enstaka gånger. De har bara träffats på Danny Saucedo konsterter eller när EMD har spelat. Deras gemensamma nämnare är Danny och det var så de lärde känna varandra via nätet. De som de inte vet om Danny är inte värt att veta. Nu skulle de träffas hemma hos henne, prata Danny, kolla på gamla idolprogram och naturligtvis heja fram EMD till Globen.

När jag ändå var uppe så gick jag en lång promenad med hunden i skogen. Det var så fantastiskt vackert. Solen var vackert orange och gick sakta upp bakom trädtopparna. Jag var tvungen att stanna var tionde meter och bara njuta. Jag tycker att morgnar är den bästa tiden på dagen. Det råder en skön stillhet som jag inte tycker infinner sig en på samma sätt på en kvällspromenad. Varje morgon tänker jag att jag måste ta med mig kameran nästa gång och föreviga detta men det blir aldrig av. Den glöms som vanligt kvar hemma i skåpet.

Efter en lång och härlig frukost med färskpressad juice begav vi oss till Hallstahammar och Åsby trädgård. Har ni någon gång vägarna förbi Hallstahammar så bara MÅSTE ni åka dit. Det är en av mina oaser här i livet. Jag är där minst en gång i månaden. Åsby har allt för en inrednings och orkidéetokig kvinna som jag. Jag skulle kunna köpa precis allt som de har därinne. Det går inte att åka därifrån utan att köpa något. Idag blev det en vacker glastillbringare och några fina trådkrukor i sk "luffarslöjd. I dem ska jag plantera lite vår i form av söta pärlhyacinter.


Mina "fynd" från dagens Åsby utflykt

Gå gärna in och titta på deras hemsida, eller njut av nedanstående bilder.
(Länk se nedan)









http://www.asby.nu/

Väl hemma så var det städning som gällde. Det är ju mindre kul men nu doftar det så härligt av citronsåpa i hela huset.
Snart ska vi sätta igång med matlagning och sedan ska jag sympatisera lite med dottern och rösta EMD till Globen.
Hoppas att ni får en bra helg.

Kommentarer
Postat av: TT

Håller med dej, Åsby är underbart!

Gillade luffarslöjdskrukorna skarpt!!

Gick ju bra för grabsen i EMD, och så gillade jag Rickfors skarpt.

Ha en bra söndag! Kram!

2009-02-21 @ 22:46:17
URL: http://tyratok.blogg.se.se
Postat av: Kattis

Hejsan!

Jadå, maken vaknade och vi tittade på en film, för det fanns ju inget på tv. Vi tittar ju inte på Melodifestivalen.

Hoppas du haft en fin söndag!

Må gott!

KRAM

2009-02-22 @ 16:28:11
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Här är allt bara fint och hoppas det är bra hos dig med.

Ha en skön söndag!

KRAM

2009-03-01 @ 09:13:31
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hejsan!

Hoppas du har en fin dag!

KRAM

2009-03-04 @ 09:59:43
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0