Härliga helg

Helgen har gått i hälsans tecken.
I lördags var vi ner på vårt nyrenoverade badhus och badade.
Tyra och maken busade och åkte rutschkana medan jag passade på att sola och simma.
Min dotter är väldigt ivrig på att lära sig simma så som gammal simskolärare försökte jag ge henne några tips.
Hon är dock alldelese för otålig.(något hon tyvärr har efter sin mor). Jag menar att hon måste kunna bentagen ordentligt innan hon tar med armarna.
Hon ville däremot något annat, nämligen simma utan dyna och med både ben och armar på en gång.
Det hela slutade med att hon sjönk som en gråsten och att hon snabbt tröttnade på mina intstruktioner.
Tror kanske att jag ska anmäla henne till simskola, förälder som lärare brukar inte vara någon bra kombination.
På kvällen tog jag en lång och skön promenad med Brolle i blåsten.

Söndagen ägnades åt bullbak till innebandymatchen på eftermiddagen.
Jag och Idas mamma hade kiosken den här söndagen.
Min stora tjejs lag mötte serieledande Lockerud.
Matchen gick väl som förväntat. Lockerud vann stort och hemmalaget hade inte mycket att göra åt förlusten med 9-1.
De kämpade tappert i första men sedan tog krafterna slut i de två sista perioderna.
Väl hemma från matchen var det bara att slänga av sig kläderna och byta om till träningskläder.
Min son och jag hade bestämt att vi skulle gå på fitnessboxning.
Passet gick bra och jag blev inte så trött som jag trodde att jag skulle bli. Hade förväntat mig små ruscher på slutet och hade väl sparat mig lite till det. Snopen blev jag när det inte blev några. Hursomhelst så tror jag att det var en alldeles lagom början. Jag brukar annars ha lite svårt att göra saker lagom. När jag väl har bestämt mig för att börja träna så blir jag så ivrig. Jag kör tills jag nästan spyr. Jag har alltid haft det som motto att har man inte tränat så man mår illa så har man inte tränat tillräckligt. Rätt eller fel, det vet jag inte, men det är vad som har gällt för mig.

På kvällen så invigde vi vår nya "Blender" genom att göra en nyttig fruktdrink med jordgubb och banan. Det ska bli mer av såna nu istället för glass som vi gärna glufsar i oss titt som tätt framför  TV´n.
Idag känner jag mig så där härligt stel och nytränad. Hela kroppen värker av helgens ansträngning men det är bara skönt. Skönt att äntligen ha kommit igång med träningen igen.


Mer av såna här ska det bli framöver

Kommentarer
Postat av: TT

Men gud, nu känner jag mej verkligen som en soffpotatis denna helg! :D

Men jag satt faktiskt alldeles nyss och tittade på Ekängsbadets gympriser.

Testa smoothie på hallon och mango, supergott!

Ha en bra måndag! Kram

2009-01-12 @ 11:52:45
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Anki N

Träna tills man mår illa?? Jaha ja, de har jag aldrig gjort vet i tusan om jag tränar annat än munmuskleran nu för tiden. Jag jag bygger ju mycket o bär o konkar så de där knölarna inne som vi kallar muskler och inte är knölar - men hur som, de får nog vad de tåler.



Det går bra med Brolle va? Antar att han växer så det knakar - inget växer så fort som hundvalpar, ja möjligen maskrosor då.



Vi har extrahund nu, en Jack Rassel tik, en liten golvmopp brukar vi säga. Ja iförhållande till våra egna är hon ju tämligen liten. I slutet på veckan kommer väl vår nykomling hem oxå, schäfertiken. Sen blir de hundfullt kan man säga. Ska lära dem städa tänkte jag, varför inte man kan ju lära en hund allt sägs det så jag gör väl ett försök.



Ha det gott - god drink, redigt läskande ser den ut.



Tjillevipp Anki N

2009-01-12 @ 19:32:39
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Jenny

Härligt att få gå lite i hälsans tecken nu efter all julmat. Skulle gärna ta mig en av dina ljuvliga smoothies :) Ha en riktigt bra vecka!

KRAM



Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

2009-01-12 @ 19:47:37
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0