Aktiebolaget Pling och Plong

Det plinkas och plonkas här hemma nu förtiden.
Min son och hans kompisar har blivit inspirerade av "Guitar Hero" . De har köpt trumset och gitarrer. Kanske ska de starta ett band så småningom. Min man har rotat fram sin gamla fina gitarr som han fått av sin far för många år sedan. De senaste veckorna har han försökt sig på Viva la Vida med Coldplay via en gitarrkurs i datorn. Min man och min son är som uppslukade och datorn har fått en stark konkurrent.

Sonens musikintresse har annars genom åren sträckt sig till lyssnande i Ipod och någon enstaka musikkonsert.Jag vet att han är musikalisk, och jag försökte i hans unga år få  honom intresserad av ett instrument. Efter mycket funderingar bestämde han sig i nioårsåldern för att ta en kurs i keybord. Nu var tyvärr inte förutsättningarna i vår lilla ort de bästa. Musikundervisningen skedde i källaren på Folkets Hus. Som lärare hade han en smått hysterisk japanska som innan varje lektion kom flängande på sin minicykel i sista sekund. Där fick de sitta, ett tiotal grabbar vid varsin keybord med hörlurar på medan den japanska musikfröken gick runt och lyssnade.
Han slutade efter några veckor.

Hans stora önskan är just nu en elgittar med förstärkare. Jag har sagt OK till det  men anser, som min gamla gitarrlärare ,att man måste lära sig spela bra på en vanlig först. Så nu sitter han hemma och plinkar i timtal på min gamla "gura". Den är dock inget man  visar upp för sina kompisar då den är dekorerad med mitt namn och diverse glittrande stjärnor. Men den får duga tills jag ser om detta är ett tillfälligt intresse.



Gitarr, en framtida "brudmagnet" för sonen kanske?

Kommentarer
Postat av: TT

Aha, har du också jobbat där!

Jag jobbade på bägge baden 2001-2008, reception, simlärare och babysimsintruktör.

Synd att sonen sålde sin gitarr med förstärkare, annars hade han kunnat låna och testa det.

Ha de! Kram!

2009-03-17 @ 10:37:07
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0