Det andas vår

Vilken  härlig söndag det har varit!
Vi var in till sta´n och gick först en långpromenad på isen.
Solen värmde för första gången ansiktet och jag kände att solglasögon inte hade varit fel. Det var så ljust att jag nästan inte kunde se framför mig.

Vi gick rakt ut på Mälaren till "Hotell Utter In" För er som inte vet vad det är så är det ett undervattenshotell på sommaren där man kan se fiskarna simma runt medans man somnar till klucket av vågorna.
Om man inte vill vara instängd i en betong klump med fönster går det även bra att sova en trappa upp i den lilla röda stugan som flyter på vattnet.
Hotell Utter in är för övrigt skapat av stadens orginella konstnär Mikael Genberg, samme man som även skapat Hotell Hackspett, Café Koala och som så småningom ska sätta en röd stuga på månen.


Hotell Hackspett sommartid.


Inget för de med klaustrofobi...

Efter en lång härlig promenad begav vi oss sedan till badhuset. Det kändes lite hårt att gå in då det var så fint väder, men vi hade lovat vår dotter så länge att åka och bada så det gick inte att skjuta på längre.
Min fyraåring är helt vild i vattnet. De stora tjejerna blev helt imponerade av henne. De hade aldrig sett en fyraåring hoppa i på det djupaste från startpallen, ta sig in till kanten själv för att sedan försöka göra ett djupdyk ner. Dessutom så dök hon i helt perfekt på det lite mindre djupa samt tog sig tillbaka med hundsim till kanten. Hon är som en liten fisk den ungen. Detta resulterade i inte mindre än två simmärken idag. Baddaren Gul och Sköldpaddan. Mamma var stolt som en tupp.

Eftermiddagen ägnades sedan åt ytterligare en promenad runt Västerås finare stadsdelar. Jag och min man fick lite tid för oss själva att gå och drömma om hus vi vill bo i när vi flyttar till Västerås. Husen vi tittade på idag kanske dock förblir dröm för vår del, om vi mot förmodan skulle få ärva snart eller vinner på Triss. De ligger alla i tre miljonersklassen eller mera. Men drömmar kan bli sanna, man ska aldrig säga aldrig.

Den kommande vecka så väntar jobb, jobb och åter jobb. Sedan bär det av på första hundutställningen till helgen. Mer om det senare. Ha en fortsatt bra söndag


Kommentarer
Postat av: TT

Jasså, ni besökte min gamla arbetsplats! :o)

Har ni också tänkt dra er mot staden?

Kramar!

2009-03-15 @ 19:17:12
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: felicia

HAHAHAHAHA!!! NI ANAR INTE HUR MYCKET JAG ÄLSKAR ER :o

2009-03-15 @ 19:46:31
URL: http://flajzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0