Var är våren?

Förr om åren har vi gnällt om att det inte har varit tillräckligt med snö
Den här vintern vill snön inte sluta falla och nu är inte heller det bra.
Är det inte konstigt hur vi människor fungerar.
Vi tycks aldrig vara riktigt nöjda.
Själv hör jag till dem som älskar när det är mycket snö.
Det har varit underbart den här vinterna att tidigt en morgon gå ut med hunden och se solen gnistra i den nyfallna snön.
Många morgnar har jag tänkt att naturen ser ut precis som ett vykort och jag har förbannat mig själv att jag inte haft med mig kameran för att föreviga allt det fina.

Nu börjar jag dock längta lite till våren. När det är i mitten på mars får det gärna sluta att snöa.
Jag längtar efter de första snödropparna och att min gräsmatta ska bli fylld av en blå matta av vårlök.
Många gånger de senaste veckorna har jag trott att den sista snön har fallit för att konstatera att det nästa dag kommer lika mycket till.  De enda vårkänslorna som jag kan i hitta just nu är hemma där det kvittras fritt i telefonen mellan dottern och en nufunnen vän av motsatt kön i Göteborg. Men som Tomas Ledin sjunger "Håll ut" det kommer snart en ny vår även fast det verkar dröja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0