I gropen...

Min blogg har varit tyst ett tag.
För en tid sedan skrev jag om att utvecklas.
Att inte ramla i samma grop om och om igen.
Nu har jag återigen ramlat i samma grop. Det gör inte lika ont längre men kroppen värker som av träningsvärk och i halsen finns den där klumpen av gråt. Kroppen har ärr av gropen sedan förut. Det smärtar men inte lika akut.
Jag har rest mig fortare och snabbare funnit svar och lösningar.

Jag har fallit i den här gropen många gånger förr men kravlat mig upp och trott att det ska vara den sista gången. Det är lätt att skylla på andra i det här läget. Att jag själv är utan skuld och att jag inte kunde ha gjort något. Livet är inte så enkelt. Det finns alltid något jag kan göra trots att det beror på yttre omsständigheter. Trots allt så har jag en tro på livet och på mina nära, och jag reser mig sakta. Jag sträcker på mig. Går med rak kropp och stolta steg. Det känns bättre så. Jag försöker se allt det som är bra i livet , samtidigt som jag försöker ha en plan för att undvika det som jag har tillåtit mig göra mig illa. Jag har lärt mig något den här gången också och jag vet att snart kommer jag inte ramla i samma grop igen och nu efter många dagar av mörker tycker jag att jag ser solen igen.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Hallå gumman!

Åh, måste upp till skogen och plocka konvaljer. Innan alla har plockat dom.

Hoppas att du mår så bra som det bara går.

KRAAAM

2009-05-27 @ 20:39:56
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anki N

Hej vännen. Även om det du skriver inte är så glädjade, så är det vackert skrivet. Jo det är glädjade att du tog dig ur gropen igen, stolt o rak i ryggen. Livet är inte alltid snällt, livet har gropar o vi alla får då och då känna denna smärta som sådant ger. Skönt du hämtat dig.

Kramiz Anki N

2009-05-27 @ 21:51:34
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Kristin

Skickar kramar! Gropar är aldrig roliga, även om de kan vara lärorika. Skönt att du ser solen igen. Du vet väl om att du är värdefull!

2009-05-28 @ 08:46:03
URL: http://kajstradgard.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Kära A-K...

Ditt liv - liksom mitt tydligen - är som en charmig skogväg, gropig men oändligt vacker. Visst, det händer ibland att man kör fast, hjulen spinner och man kommer INGENSTANNS, men så - när man minst anar det så släpper det.

A-K - du är en STARK kvinna och KLOK - jag blir alldeles tagen av dina texter. Kämpa på och ta hand om dig o de dina.

Kramar Rebecca

2009-05-30 @ 21:11:29
URL: http://fammattsmyr-lyckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0