Längta Grekland


Grekland har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. (Jag kommer återkomma till varför en annan gång).

När jag i vintras såg filmen "Mamma Mia" med underbara bilder från Skopelos så tårades mina ögon av längtan efter allt som är Grekland. Igår såg jag "Kapten Corellis Mandolin"  med otroligt vackara bilder från Kefalonia och nu är min längtan ännu större.
Längtan efter det stora blåa kristallklara vattnet som bara finns i mitt Grekland.
Längtan efter folktomma stränder där man kan bada naken och njuta av tystnaden och en bra bok.
Längtan efter en grekisk taverna där jag sitter i solnedgången och sippar på min iskalla Retzina.
Längtan efter att se en glad liten rynkig grekisk gubbe på sin åsna en tidigt morgon glatt ropandes "kalispera"
Jag hoppas att det inte dröjer alltför länge innan vi ses igen, mitt Grekland och jag.



Kefalonia en ö jag har kvar att utforska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0