Känslor - livets berg-och-dalbana



ÄLSKAR - ÄLSKAR INTE

GLAD - LEDSEN

POSITIV - DEPRIMERAD

UPPRYMD - NEDSTÄMD

TRO - FÖRTVIVLAN

ÄLSKAR MIG SJÄLV - HATAR MIG SJÄLV

VACKER - FUL

NÖJD - MISSNÖJD

LUGN - STRESSAD

FÖRBANNAD - SANSAD

HATISK - MEDKÄNNANDE

ENERGISK - LÅG

Skriv säger Agneta. Skriv ner det du känner. Hur ska jag kunna göra det när mitt huvud är ett enda stort virrvarr av tankar.Tankar om livet, sorgen, glädje, jobbet, praktiska saker och mina innersta känslor. Men jag försöker. Ibland så kommer den perfekta meningen den perfekta formuleringen upp i mitt huvud och jag tänker "Det här måste jag skriva ner. Det är precis så här jag känner, men ofta då finns inte möjlighet eller papper och penna.

Jag vill kunna skriva ner för att om ett tag se att mina sorgsna svarta tankar har blivit gråa och  nu är på väg att bli ljusa och fina. Jag vill skriva ner för att se att det om ett tag faktiskt har hänt något med mig. Jag vill kunna läsa om ett tag och tänka, hur kunde jag tänka så eller reflektera över att det jag kände och tänkte nu inte är lika starkt.

Jag ser fram emot den dagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0